Bli medlem av foreningen ved å melde deg inn i Facebookgruppa vår med samme navn på Facebook og kontakt oss gjerne på post@cbdforeningeninorge.no

Ofte spurte spørsmål

-Er CBD lovlig i Norge?

I følge en høyesterettsdom i EU november 2020 er CBD med et THC innhold under 0,2% ikke et narkotisk stoff og heller ikke et legemiddel. Så i følge EØS avtalen er CBD med et THC innhold under 0,3% (Er justert fra 0,2% for å følge USA sin lovgivning) tillatt å selge og markedsføre i alle EØS land)

EU court rules CBD is 'not a narcotic' - Health Europa

-Hvordan fungerer CBD så bra på kropp og sinn?

I menneskekroppen, faktisk i alle pattedyr finnes et reguleringssystem som kalles Endocannabinoidsystemet. Dette består av signalstoffer og reseptorer som har som oppgave å opprettholde balanse og stabilitet i kroppens indre miljø. Endocannabioidene binder seg til reseptorer og iverksetter endringer inne i kroppen. CBD er et såkalt eksogent cannabinoid, det betyr at det kommer utenfra kroppen og binder seg til kroppens endocannabinoidreseptorer. Slik virker CBD direkte inn på balanse og likevekt i kroppen din.

The Inside Story of Cannabidiol - What are the ... - YouTube

-Gir CBD utslag på rustester?

Nei, ren CBD er ikke et rusmiddel og gir derfor ikke utslag på rustester. Alle foreningens CBD produkter er testet opp mot spyttprøvetester, blodprøver og urinprøver med negativt utslag. (Teoretisk kan man finne mikropiske spor på en hårprøve)

-Kan CBD brukes sammen med medisiner?

Ja, ren CBD har ingen innvirkning på andre medisiner i følge de legene som har kommet lengst på dette feltet i Norge.

-Hvor lenge varer en CBD olje flaske på 30ml?

Hvis du bruker 0,25ml under tunga morgen og kveld, så varer en flaske i 60 dager.

-Hva er forskjellen på vanlig CBD olje og nano olje?

Nano oljen er høykonsentrert, kan blandes i drikke og mat og tas opp mer effektivt i kroppen. Kroppen tar opp ca 60% av vanlig olje og hele 100% av nano olje. Kombinasjonen av høykosentrasjon og effektivt opptak gjør denne oljen mest økonomisk i bruk. Mange klarer seg med under halvparten av nano oljen sammenlignet med den vanlige oljen. Alle er forskjellige og reagerer forskjellig på oljetypene. Noen rapporterer om for mye energi av nano oljen og andre sier den gir bedre ro. Vi anbefaler nesten alle å starte med den vanlige oljen, og så eventuelt gå over til nano etterhvert. Mange kombinerer også begge oljene for best resultat.

-Hvor raskt kan man merke effekt av CBD oljene?

Noen får effekt av oljene etter 1-2 dager og andre får ikke merkbar effekt før opptil 2-3 uker.

-Hvor raskt kan man merke effekt av CBD og CBD+CBG fordamperne?

De fleste får effekt omgående, men fordampere må brukes hyppigere enn oljene. Bruk gjerne fordamperne sammen med oljene for øket effekt. Temperaturen på ca 60 grader celsius ved fordampning gjør opptaket svært effektivt.

-Hvor raskt kan man merke effekt av kremen?

De fleste får effekt av kremen veldig raskt og den smøres på i et tynt lag som masseres godt inn i huden.

-Hvorfor kan CBD ha så god effekt i rusbehandling og under behandling av alle andre avhengigheter?